Search
Close this search box.

پتاسیم نیترات گرید صنعتی (potassium nitrate)

 

پتاسیم نیترات صنعتی ترکیبی شیمیایی با فرمول KNO3 می‌باشد. این ترکیب به طور خاص برای مصارف صنعتی تولید شده است و کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارد. در این مقاله در خصوص پتاسیم نیترات صنعتی، خواص و کاربرد آن اطلاعات کاملی آورده شده است.

آردین شیمی یکی از مهم‌ترین تولید‌کنندگان پتاسیم نیترات در ایران می‌باشد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به خلوص بالا و کلر بسیار پایین آن اشاره کرد. کیفیت پتاسیم نیترات آرکم در سطح بهترین برندهای جهانی است. بسته به نیاز مشتریان عزیز، بسته‌بندی معمولی و سفارشی این محصول قابل سفارش می‌باشد. لازم به ذکر است پروسه ثبت سفارشات تا تحویل کالا به مشتری به صورت فوری و در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

 

پتاسیم نیترات صنعتی چیست؟


پتاسیم نیترات صنعتی ترکیبی شیمیایی است که به طور خاص برای مصارف صنعتی تولید شده است. از پتاسیم نیترات صنعتی برای تولید کودهای شیمیایی، تولید مواد منفجره، ساخت لعاب و ساخت شیشه‌هایی با استقامت بالا استفاده می‌شود. با پیشرفت صنایع مختلف انتظار می‌رود تقاضا برای نیترات پتاسیم صنعتی همچنان در حال افزایش باشد و در سال‌های آینده برای کاربردهای جدید هم مورد استفاده قرار بگیرد.

 

ویژگی‌های پتاسیم نیترات صنعتی


برخی از خواص و ویژگی‌های پتاسیم نیترات صنعتی عبارتند از:

خلوص بالا

پتاسیم نیترات صنعتی به منظور اطمینان از درجه خلوص بالا، تحت فرایندهای خالص‌سازی دقیق قرار می‌گیرد. خلوص پتاسیم نیترات صنعتی به منظور استفاده موثر آن در کاربردهای صنعتی متنوع که ناخالصی می‌تواند بر محصولات تولیدی تاثیر بگذارد، بسیار مهم می‌باشد.

حلالیت بالا

پتاسیم نیترات صنعتی انحلال‌پذیری بالایی در آب دارد و در آن کاملا محلول است. بدین‌ترتیب برای کاربردهایی مانند کودهای محلول در آب و سیالات انتقال حرارت به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حلالیت بالای این محصول همچنین به جذب موثر مواد مغذی توسط گیاهان در صنعت کشاورزی هم کمک می‌کند.

اکسیدکنندگی قوی

پتاسیم نیترات یک اکسیدکننده نسبتا قوی است و همین ویژگی این محصول را به یک جزء ارزشمند در تولید مواد منفجره و آتش‌زا تبدیل کرده است. توانایی این محصول در آزادسازی اکسیژن هنگام گرم شدن به فرایند احتراق کمک می‌کند.

زیست تخریب‌پذیری

پتاسیم نیترات صنعتی در مقایسه با برخی مواد شیمیایی دیگر، دوست‌دار محیط زیست در نظر گرفته می‌شود. این محصول به دلیل سمیت کم و زیست تخریب‌پذیری به یک گزینه ‌ایده‌آل در صنایع مختلف تبدیل شده است.

 

کاربرد پتاسیم نیترات صنعتی


پتاسیم نیترات صنعتی کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارد. برخی از کاربردهای این محصول عبارتند از:

تولید کودهای شیمیایی

نیترات پتاسیم صنعتی گاهی در صنعت کشاورزی برای ساخت انواع کود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول شامل نیتروژن و پتاسیم است، که هر دو از مواد مغذی ضروری برای رشد گیاهان محسوب می‌گردند. حلالیت بالا و آزاد شدن سریع مواد مغذی، این ترکیب را برای محصولاتی که نیاز به تغذیه فوری دارند، به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل کرده است. کودهای حاوی پتاسیم نیترات معمولا برای محصولات زراعی، سبزیجات و میوه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تولید مواد منفجره و آتش‌زا

پتاسیم نیترات صنعتی یک عنصر کلیدی برای ساخت ترکیبات آتش بازی و مواد منفجره می‌باشد. خواص اکسیدکنندگی آن در کنار گوگرد و زغال یک مخلوط قابل احتراق ایجاد می‌کند که برای تولید مواد منفجره مورد استفاده قرار می‌گیرد. پتاسیم نیترات صنعتی گزینه‌ای مناسب برای تولید مواد منفجره و آتش‌زا می‌باشد.

تولید نگهدارنده‌های محصولات غذایی

پتاسیم نیترات صنعتی به عنوان نگهدارنده‌ در صنایع غذایی به کار برده می‌شود. از این محصول به منظور جلوگیری از رشد باکتری‌ها، جلوگیری از فساد و افزایش ماندگاری گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، هات داگ و سوسیس استفاده می‌شود.

صنعت لعاب‌سازی

لعاب پوششی شیشه‌ای مانند است که روی سطح کاشی و سرامیک کشیده می‌شود. پتاسیم نیترات صنعتی برای ساخت لعاب در صنعت کاشی و سرامیک استفاده می‌شود.

سیالات انتقال حرارت

پتاسیم نیترات صنعتی به دلیل خواص حرارتی عالی که دارد، به عنوان سیال انتقال حرارت در فرایندهای صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب معمولا در نیروگاه‌های خورشیدی به منظور انتقال و ذخیره انرژی حرارتی کاربرد دارد.

 

پرسش‌های متداول


قیمت پتاسیم نیترات صنعتی چقدر است؟

قیمت پتاسیم نیترات صنعتی و همچنین سایر محصولات آرکم، بسته به نوع بسته‌بندی و درجه خلوص محصول متفاوت می‌باشد. به منظور خرید پتاسیم نیترات و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت محصولات، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

پتاسیم نیترات صنعتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پتاسیم نیترات صنعتی ترکیبی شیمیایی با فرمول KNO3 است که به طور خاص برای مصارف صنعتی تولید شده است. از پتاسیم نیترات صنعتی برای تولید کودهای شیمیایی، تولید مواد منفجره، ساخت لعاب، کاشی و سرامیک استفاده می‌شود.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زنبیل خرید