Search
Close this search box.
پتاسیم نیترات گرید آزمایشگاهی

پتاسیم نیترات گرید آزمایشگاهی (potassium nitrate)

پتاسیم نیترات گرید آزمایشگاهی ترکیبی شیمیایی با فرمول KNO3 می‌باشد که کاربردهای گسترده‌ای در آزمایشگاه‌های علمی و دانشگاه‌ها دارد. پتاسیم نیترات آزمایشگاهی نوعی از پتاسیم نیترات است که با خلوص بالا تولید شده و به طور خاص برای اهداف علمی و تحقیقاتی فرآوری می‌گردد. در این مقاله به معرفی و بررسی خواص و کاربرد پتاسیم نیترات آزمایشگاهی خواهیم پرداخت.

شرکت تولیدی بازرگانی آردین شیمی با بیش از شانزده سال تجربه، یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان پتاسیم نیترات آزمایشگاهی در ایران می‌باشد. پتاسیم نیترات آزمایشگاهی آرکم با استفاده از فرآوری‌های مختلف آماده‌سازی شده و با قیمت‌های رقابتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های پتاسیم نیترات آرکم این است که در صورت نیاز، این محصول با کلر ppm 150 قابل تولید و فرآوری می‌باشد. بسته به نیاز مشتریان عزیز، بسته‌بندی معمولی و سفارشی این محصول قابل سفارش می‌باشد. لازم به ذکر است پروسه ثبت سفارشات تا تحویل کالا به مشتری به صورت فوری و در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

پتاسیم نیترات آزمایشگاهی چیست؟


پتاسیم نیترات گرید آزمایشگاهی، نوعی از پتاسیم نیترات است که به منظور کاربرد در آزمایشگاه‌های علمی و … آماده‌سازی می‌گردد. این محصول با ارائه نتایج قابل اعتماد و قابل تکرار به پیشرفت علم و توسعه فناوری‌های جدید کمک می‌کند. استفاده مداوم از این محصول در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بدون شک منجر به رشد و نوآوری در فعالیت‌های علمی_تحقیقاتی خواهد گردید.

ویژگی‌های پتاسیم نیترات آزمایشگاهی


برخی از خواص و ویژگی‌های پتاسیم نیترات آزمایشگاهی عبارتند از:

خلوص بالا

پتاسیم نیترات آزمایشگاهی به منظور کاربرد در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، با درجه خلوص بالا فرآوری می‌گردد. به منظور از بین بردن ناخالصی‌های پتاسیم نیترات، این محصول فرایندهای خالص‌سازی دقیقی را پشت سر می‌گذارد و بدین‌ترتیب دقت و قابلیت اطمینان نتایج حاصله را تضمین می‌کند. خلوص بالای پتاسیم نیترات آزمایشگاهی در حفظ یکپارچگی تحقیقات علمی بسیار مهم می‌باشد.

پایداری محصول

پتاسیم نیترات آزمایشگاهی ترکیبی با پایداری شیمیایی عالی است. این محصول را می‌توان برای مدت طولانی بدون تخریب ذخیره کرد، بنابراین محققان این امکان را خواهند داشت تا در طول زمان با اطمینان از آن استفاده کنند. پایداری پتاسیم نیترات آزمایشگاهی، به منظور حفظ ثبات در آزمایش‌ها و اطمینان از تکرارپذیری نتایج ضروری است.

حلالیت بالا

پتاسیم نیترات آزمایشگاهی حلالیت بالایی در آب دارد که استفاده از آن را برای کاربردهای مختلف آزمایشگاهی تسهیل می‌کند. انحلال‌پذیری بالا، استفاده از دوز دقیق و کنترل‌شده را امکانپذیر کرده و فرایند تهیه محلول‌هایی با غلظت‌های معین را آسان می‌نماید.

 اهمیت استفاده از پتاسیم نیترات آزمایشگاهی در فعالیت‌های ‌تحقیقاتی


پتاسیم نیترات آزمایشگاهی به منظور انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، ترکیبی ضروری است. این محصول به دلیل خلوص بالا، پایداری و تکرارپذیری که برای انواع آزمایش‌ها دارد، اهمیت بسیاری در فعالیت‌های ‌تحقیقاتی دارد.

استانداردسازی و کالیبراسیون

پتاسیم نیترات آزمایشگاهی به عنوان یک ماده مرجع استاندارد برای کالیبراسیون و اعتبارسنجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واکنش‌های کنترل شده

استفاده از پتاسیم نیترات آزمایشگاهی به عنوان یک عامل اکسیدکننده، امکان مطالعه فرایندها و مکانیسم‌های شیمیایی مختلف را برای محققان فراهم می‌کند.

تکرارپذیری

خلوص و پایداری بالای پتاسیم نیترات گرید آزمایشگاهی به تکرارپذیری نتایج کمک می‌کند. ثبات در کیفیت تضمین می‌کند که آزمایش‌ها می‌توانند تکرار شوند و همین امر به پیشرفت علم و توسعه فناوری‌های علمی کمک خواهد کرد.

 کاربرد پتاسیم نیترات آزمایشگاهی


پتاسیم نیترات گرید آزمایشگاهی کاربردهای متعددی در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دارد. برخی از کاربردهای پتاسیم نیترات آزمایشگاهی عبارتند از:

شیمی تجزیه

نیترات پتاسیم گرید آزمایشگاهی معمولا در شیمی تجزیه برای اهداف مختلف به کار برده می‌شود. این محصول را می‌توان به عنوان یک معرف برای انجام آنالیزهای شیمیایی، مانند تعیین حضور یون‌ها یا ترکیباتی خاص در نمونه مورد نظر استفاده کرد. علاوه‌براین، می‌توان از این محصول به عنوان یک ماده مرجع استاندارد برای کالیبراسیون و … استفاده کرد.

عامل اکسیدکننده

نیترات پتاسیم آزمایشگاهی به طور گسترده به عنوان یک عامل اکسیدکننده در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. توانایی این محصول در آزادسازی اکسیژن، آن را در واکنش‌های شیمیایی مختلف به ترکیبی ارزشمند تبدیل کرده است. این محصول به عنوان یک جزء کلیدی در آزمایش‌های سنتز ترکیبات آلی به کار برده می‌شود.

سیال انتقال حرارت

پتاسیم نیترات آزمایشگاهی به دلیل خواص حرارتی خوبی که دارد، می‌تواند به عنوان سیال انتقال حرارت در تجهیزات آزمایشگاهی عمل کند. این محصول اغلب در مبدل‌های حرارتی، به منظور کنترل و حفظ دما در طول آزمایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرسش‌های متداول


پتاسیم نیترات آزمایشگاهی آرکم چیست؟

آرکم تولیدکننده پتاسیم نیترات با گریدهای مختلف در ایران می‌باشد. بسته به نیاز مشتریان، این محصول با کلر ppm 150 قابل تولید و فرآوری می‌باشد. لازم به ذکر است، پتاسیم نیترات گرید کشاورزی آرکم با کلر بسیار پایین تولید و آماده‌سازی می‌گردد. با توجه به نیاز مشتریان، بسته‌بندی معمولی و سفارشی این محصول قابل سفارش می‌باشد.

قیمت پتاسیم نیترات گرید آزمایشگاهی چقدر است؟

قیمت پتاسیم نیترات آزمایشگاهی و همچنین سایر محصولات آرکم، بسته به نوع بسته‌بندی و درجه خلوص محصول متفاوت می‌باشد. به منظور خرید پتاسیم نیترات و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت محصولات، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زنبیل خرید