خرید کود نیترات پتاسیم آرکم: مزایا و نحوه سفارش کود پتاسیم نیترات آرکم

خرید کود نیترات پتاسیم آرکم: مزایا و نحوه سفارش کود پتاسیم نیترات آرکم

گیاهان معمولا به سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز دارند. هریک از این مواد مغذی فعالیت خاصی در فرایند رشد گیاهان بر عهده دارند. نیتروژن به منظور رشد گیاهان، فسفر برای ریشه و گل‌دهی و پتاسیم برای جذب آب و سایر مواد مغذی به کار برده می‌شود. پتاسیم همچنین کیفیت محصولات تولیدی را بهبود می‌بخشد. کمبود هرکدام از این مواد مغذی منجر به برداشت ضعیف خواهد شد. به همین دلیل است که کوددهی بسیار مهم است.

پتاسیم نیترات(KNO3) منبعی از دو ماده مغذی اصلی گیاهی است. این محصول به عنوان کود برای محصولات کشاورزی به کار برده می‌شود. نیترات (NO3-) و پتاسیم (K+) دو ماده مغذی اصلی در صنعت کشاورزی هستند که برای رشد گیاهان ضروری می‌باشند.

کود پتاسیم نیترات آرکم 


کود پتاسیم نیترات آرکم

پتاسیم نیترات آرکم منبعی غنی از دو ماده مغذی اصلی گیاهی است. کود پتاسیم نیترات حاوی پتاسیم و نیتروژن، محصولی مغذی برای گیاهان می‌باشد. این کود به راحتی در آب حل می‌شود و برای آبیاری قطره‌ای و پاششی گزینه‌ای مناسب است. در تکنیک‌های جدید از کودهای محلول در آب استفاده می‌شود. بدین‌ترتیب که کود در آب حل شده و محصولات به روش سیستم قطره‌ای آبیاری می‌شوند. کود پتاسیم نیترات کودی محلول در آب است و به همین منظور از آن به طور گسترده در صنعت کشاورزی بهره برده می‌شود.

استفاده از کود پتاسیم نیترات مزایای زیادی در کشاورزی دارد. برخی از مزایای محتوای نیتروژنی کود پتاسیم نیترات عبارتند از:

    • این محصول منبعی غنی از نیتروژن و مناسب برای اکثر محصولات کشاورزی است.
    • نیتروژن موجود در این محصول برای جذب گیاه در دسترس است و موجب رشد گیاهان می‌شود.
    • این ماده فرار نیست و به ذرات خاک جذب نمی‌شود.
    • این ماده فرایند جذب کاتیون‌های پتاسیم، کلسیم و منیزیم توسط گیاهان را بهبود می‌بخشد.

مزایای پتاسیم موجود در کود پتاسیم نیترات عبارتند از:

    • پتاسیم موجود در کود پتاسیم نیترات بازدهی محصولات را افزایش می‌دهد.
    • پتاسیم برای کیفیت محصولات ضروری است و در شکل میوه، رنگ و محتوای قند آن تاثیر دارد.
    • پتاسیم به کنترل از دست دادن آب در هوای گرم کمک کرده و تحمل به سرما را بهبود می‌بخشد.
    • پتاسیم استحکام دیواره سلولی را بهبود بخشیده و برای جلوگیری از نفوذ آفات ضروری است.

 مزایای کود پتاسیم نیترات آرکم


کود پتاسیم نیترات آرکم، پودری کریستالی با ذرات بسیار ریز است که به سرعت در آب حل شده و رسوبی هم ندارد. این کود برای تمام سیستم‌های کوددهی مناسب است. لازم به ذکر است، کود پتاسیم نیترات با سایر کودها سازگار بوده و می‌تواند با سایر کودهای محلول در آب ترکیب شود. برخی از مزایای استفاده از کود پتاسیم نیترات عبارتند از:

  • راندمان بیشتر و کیفیت بالاتر
  • داشتن گیاهان بهتر
  • صرفه‌جویی در مصرف آب
  • سازگاری با سایر کودها
  • قابلیت انحلال‌پذیری بالا در آب
  • فاقد سدیم، کلر و عناصر مضر برای گیاهان
  • جذب بالا توسط گیاهان
  • غیرفرار
  • استفاده آسان

آردین شیمی یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان پتاسیم نیترات در ایران می‌باشد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به خلوص بالا و کلر بسیار پایین آن اشاره کرد. کیفیت پتاسیم نیترات آرکم در سطح بهترین برندهای جهانی است. بسته به نیاز مشتریان عزیز، بسته‌بندی معمولی و سفارشی این محصول قابل سفارش می‌باشد. لازم به ذکر است پروسه ثبت سفارشات تا تحویل کالا به مشتری به صورت فوری و در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

تولید کود پتاسیم نیترات آرکم


کود پتاسیم نیترات معمولا از طریق واکنش پتاسیم کلرید(KCl) و یک منبعی از نیترات تولید می‌گردد. بسته به منابع موجود، نیترات از سدیم نیترات، نیتریک اسید یا آمونیوم نیترات تامین می‌گردد. پتاسیم نیترات تولیدشده، فارغ از روش تولیدی یکسان می‌باشد و معمولا به صورت محلول در آب و یا پودر کریستالی به فروش می‌رسد.

مصرف کود پتاسیم نیترات در صنعت کشاورزی 

کشاورزان معمولا از کود پتاسیم نیترات(به ویژه در شرایطی که به یک منبع غذایی محلول و بدون کلر نیاز دارند)، استفاده می‌کنند. نیتروژن موجود در این کود فورا توسط گیاهان جذب شده و نیازی به عملیات اضافی نیست. پتاسیم نیترات حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است، نسبت N به K در این محصول تقریبا ۱:۳ می‌باشد. در نظر داشته باشید، بسیاری از محصولات زراعی نیاز به پتاسیم بالایی دارند و بنابراین کود پتاسیم نیترات برای این محصولات گزینه‌ای‌ مناسب است.

کود پتاسیم نیترات قبل از فصل رشد به خاک اضافه شده و یا به عنوان مکمل در طول فصل رشد اضافه می‌گردد. گاهی هم محلول رقیق‌شده پتاسیم نیترات روی شاخ و برگ گیاهان اسپری می‌گردد تا فرایندهای فیزیولوژیکی را تحریک کند. آبیاری محصولات با کود پتاسیم نیترات در طول فصل رشد برای برخی از محصولات زراعی اقدامی مفید است، زیرا میوه‌ها در این مرحله از رشد نیاز زیادی به پتاسیم دارند.

هم نیتروژن و هم پتاسیم برای حمایت از کیفیت برداشت، تشکیل پروتئین، مقاومت در برابر آفات و مصرف بهینه آب ضروری هستند. بنابراین، به منظور حمایت از رشد سالم گیاهان کشاورزان اغلب کود پتاسیم نیترات را به خاک اضافه کرده و یا از طریق سیستم آبیاری در طول فصل رشد از این ماده استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از کود پتاسیم نیترات آرکم  


کود پتاسیم نیترات آرکم هم به روش آبیاری قطره‌ای و هم به روش اسپری روی گیاهان قابل استفاده است. نحوه استفاده از کود پتاسیم نیترات بسته به زمان چرخه محصول و نوع گیاه متفاوت می‌باشد. به طور کلی میزان توصیه‌شده برای روش آبیاری قطره‌ای، حدود ۱.۵ تا ۲.۵ گرم کود به ازای هر لیتر آب با توجه به نوع محصول و نوع خاک می‌باشد. به هنگام استفاده به روش اسپری، ۱ تا ۱.۵ گرم پتاسیم نیترات باید در ۱ لیتر آب مخلوط شده و ۷۰-۶۰ روز پس از کاشت محصول مصرف شود.

پرسش‌های متداول


کود پتاسیم نیترات چیست؟

پتاسیم نیترات(KNO3) منبعی غنی از دو ماده مغذی اصلی گیاهی است. این محصول به عنوان کود برای محصولات کشاورزی به کار برده می‌شود. نیترات (NO3-) و پتاسیم (K+) دو ماده مغذی اصلی در صنعت کشاورزی هستند که برای رشد گیاهان ضروری می‌باشند.

مزایای کود پتاسیم نیترات کدامند؟ 

کود پتاسیم نیترات، پودری کریستالی با ذرات بسیار ریز است که به سرعت در آب حل شده و رسوبی هم ندارد. این کود برای تمام سیستم‌های کوددهی مناسب است. از مزایای این کود می‌توان به غیرفرار بودن، جذب بالا توسط گیاهان و تقویت جذب کاتیون‌هایی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم اشاره کرد.

چگونه می‌توانم برای خرید کود پتاسیم نیترات اقدام کنم؟ 

فروشگاه مواد شیمایی آردین شیمی یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مواد شیمیایی در ایران می‌باشد. به منظور خرید پتاسیم نیترات آرکم با کارشناسان ما در تماس باشید.

۰ نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زنبیل خرید