Search
Close this search box.
تولید پتاسیم نیترات

تولید پتاسیم نیترات (Potassium nitrate)

پتاسیم نیترات(نیترات پتاسیم) ترکیبی شیمیایی با فرمول مولکولی KNO3 می‌باشد که کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارد. از این محصول برای تولید کودهای کشاورزی، ساخت مواد منفجره، تولید نگهدارنده‌های غذایی و محصولات دارویی استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای تولید پتاسیم نیترات وجود دارد. بسته به خلوص مورد نظر، کمیت محصول و کاربرد آن در صنایع مختلف می‌توان برای تولید پتاسیم نیترات اقدام کرد.

آردین شیمی یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان پتاسیم نیترات در ایران می‌باشد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به خلوص بالا و کلر بسیار پایین آن(ppm 150) اشاره کرد. کیفیت پتاسیم نیترات آرکم در سطح برترین برندهای جهانی است. علاوه‌براین، امکان تحویل فوری پتاسیم نیترات برای مشتریان داخلی امکانپذیر می‌باشد. در این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص تولید پتاسیم نیترات آورده شده است.

پتاسیم نیترات چیست؟


پتاسیم نیترات(Potassium nitrate) جامدی کریستالی و سفید رنگ می‌باشد که در آب محلول است. این ترکیب از یون‌های +  Kو – NO3 تشکیل شده است. در ساختار این محصول، هر یون پتاسیم توسط ۶ یون نیترات احاطه شده است. پتاسیم نیترات کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارد. برخی از کاربردهای این محصول عبارتند از:

  • کود پتاسیم نیترات: پتاسیم نیترات منبعی غنی از نیتروژن و پتاسیم است که برای رشد گیاهان ضروری می‌باشد. این ترکیب به ویژه برای محصولاتی مانند سبزیجات و میوه‌های برگ‌دار که نیاز به نیتروژن دارند، بسیار مفید می‌باشد.
  • نگهدارنده‌های غذایی: پتاسیم نیترات به عنوان نگهدارنده غذایی عمدتا در محصولاتی مانند بیکن، ژامبون و هات‌داگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب به جلوگیری از رشد باکتری‌ها کمک کرده و در نتیجه عمر این محصولات را افزایش می‌دهد.
  • تولید مواد منفجره: پتاسیم نیترات برای تولید مواد منفجره مانند بمب و نارنجک به کار برده می‌شود. این ماده در واقع به عنوان یک اکسیدکننده عمل کرده و در فرایند احتراق تاثیرگذار است.
  • تولید محصولات دارویی: از پتاسیم نیترات برای تولید محصولات دارویی به منظور درمان بیماری آسم و فشار خون هم استفاده می‌شود. با این حال، پزشکی مدرن استفاده از این محصول را تا حدودی محدود کرده است.

تولید پتاسیم نیترات 


فرایند تولید نیترات پتاسیم شامل آماده سازی مواد اولیه، انجام واکنش در راکتور، جداسازی و خالص‌سازی پتاسیم نیترات می‌باشد. آردین شیمی تولیدکننده پتاسیم نیترات با خلوص بالا و کلر بسیار پایین(ppm 150) می‌باشد. این محصول در بسته بندی ۲۵ کیلویی آماده‌سازی شده است و امکان ارسال فوری آن(بسته به نیاز مشتری) وجود دارد. فرایند تولید پتاسیم نیترات شامل چندین مرحله کلیدی است:

تهیه مواد اولیه

اسید نیتریک و هیدروکسید پتاسیم یا کربنات پتاسیم، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پتاسیم نیترات می‌باشند. مواد اولیه مورد نیاز باید کیفیت لازم را داشته باشند و از تامین کننده قابل اعتماد تامین شوند تا در فرایند تولید مشکلی به وجود نیاید. آردین شیمی تامین کننده مواد اولیه شیمیایی با کیفیتی تضمین‌شده، در حد بهترین برندهای جهانی است.

فرایند تولید پتاسیم نیترات

روش‌های مختلفی برای تولید پتاسیم نیترات بسته به خلوص مورد نظر و … وجود دارد. دو روش اصلی برای تولید پتاسیم نیترات عبارتند از:

  1. این روش شامل واکنش بین اسید نیتریک(HNO3) و هیدروکسید پتاسیم(KOH)می‌باشد. نیترات پتاسیم(KNO3) و آب(H2O) محصولات این واکنش می‌باشند.

HNO3 + KOH → KNO3 + H2O

  1. در روش دوم کربنات پتاسیم(K2CO3) با اسید نیتریک(HNO3) واکنش داده و پتاسیم نیترات(KNO3) به عنوان محصول این واکنش تولید می‌گردد.

۲HNO3 + K2CO3 → ۲KNO3 + H2O + CO2

 جداسازی پتاسیم نیترات

پس از انجام واکنش، محصول باید خالص‌سازی شود و محصولات جانبی جدا گردند. محلول پتاسیم نیترات به منظور حذف ناخالصی‌ها یک سری مراحل جداسازی و خالص‌سازی را طی می‌کند و بدین‌ترتیب محصول نهایی جداسازی می‌گردد. مراحل جداسازی شامل فیلتراسیون، تبخیر، کریستالیزاسیون و سانتریفوژ می‌باشند.

پس از جداسازی محصول، کریستال‌های پتاسیم نیترات شسته و خشک می‌شوند تا اندازه ذرات و رطوبت مورد نظر حاصل گردد. سپس محصول نهایی آماده‌سازی شده و در بسته‌بندی‌های دلخواه توزیع می‌گردد.

پتاسیم نیترات با خلوص بالا   


پتاسیم نیترات با خلوص ۹۹/۹۹ کاربردهای تحقیقاتی و صنعتی متفاوتی در صنایع گوناگون دارد. برخی از مشخصات این محصول عبارتند از:

  • فرمول شیمیایی: KNO3
  • CAS NO.: 7757-79-1
  • خلوص: ۹۹/۹۹ %
  • شکل ظاهری: کریستال‌های بی‌رنگ
  • حلالیت: حلالیت بالا در آب
  • وزن مولکولی: g/mol 10/101

چنانچه قصد دارید برای خرید پتاسیم نیترات با خلوص بالا اقدام کنید، لازم است این محصول را از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان قابل اعتماد تهیه کنید. آردین شیمی تولیدکننده پتاسیم نیترات در ایران با کیفیت تضمین‌شده در حد بهترین برندهای جهانی است. به منظور خرید پتاسیم نیترات و دریافت اطلاعات در خصوص قیمت پتاسیم نیترات، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در آرکم تماس بگیرید.

تولیدکننده پتاسیم نیترات با کیفیت بالا 


آردین شیمی یکی از معتبرترین تولیدکنندگان پتاسیم نیترات باکیفیت در ایران می‌باشد. کیفیت پتاسیم نیترات آرکم در حد بهترین برندهای جهانی است و از هر لحاظ تضمین‌شده می‌باشد. آرکم تولیدکننده و تامین‌کننده مواد شیمیایی، با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت‌های رقابتی توانسته است جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی تثبیت کند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت پتاسیم نیترات و … می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

پرسش‌های متداول


قیمت کود پتاسیم نیترات چقدر است؟

شرکت تولیدی بازرگانی آردین شیمی تولید‌کننده اصلی پتاسیم نیترات با خلوص بالا در ایران می‌باشد. قیمت پتاسیم نیترات و همچنین سایر محصولات آرکم، بسته به نوع بسته‌بندی و درجه خلوص محصول متفاوت می‌باشد. به منظور خرید پتاسیم نیترات و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت محصولات، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

 تولیدکننده پتاسیم نیترات باکیفیت در ایران کدام شرکت است؟

آردین شیمی تولیدکننده پتاسیم نیترات در ایران می‌باشد. برند آرکم با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان همچون خلوص مورد نظر و بسته‌بندی مورد نیاز، برای فروش پتاسیم نیترات اقدام می‌کند. به منظور تامین پتاسیم نیترات برای کاربردهای صنعتی مختلف، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در آرکم تماس بگیرید.

 

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زنبیل خرید