خرید کود نیترات کلسیم آرکم: مزایا و نحوه سفارش کود کلسیم نیترات آرکم

کود نیترات کلسیم آرکم: مزایا و نحوه سفارش و خرید کود کلسیم نیترات آرکم

در کشاورزی مدرن کشاورزان در تلاشند برای به حداکثر رساندن عملکرد محصولات و بهره‌وری بیشتر، از بهترین کودهای شیمیایی استفاده ‌کنند. کود کلسیم نیترات یکی از بهترین انواع کودهای شیمیایی است که برای گیاهان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کود محصولی قابل انحلال در آب می‌باشد که نیتروژن و کلسیم مورد نیاز گیاهان را به منظور جلوگیری از پلاسیدگی گیاهان و بهبود کیفیت میوه‌ها فراهم می‌کند. از کود کلسیم نیترات برای محصولاتی همچون گوجه فرنگی، فلفل، کلم بروکلی و … استفاده می‌شود. در این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص کود کلسیم نیترات، مزایای آن، کاربرد کود کلسیم نیترات و … آورده شده است.

آردین شیمی یکی از مهم‌ترین تولید‌کنندگان کلسیم نیترات در ایران می‌باشد. کیفیت کلسیم نیترات آرکم در سطح بهترین برندهای جهانی است. علاوه‌براین، امکان تحویل فوری کلسیم نیترات برای مشتریان داخلی امکانپذیر می‌باشد.

کود نیترات کلسیم چیست؟ 


نیترات کلسیم جامدی دانه‌ای شکل به رنگ سفید با فرمول شیمیایی Ca(NO3)2 می‌باشد. نیترات کلسیم دارای دو ماده مغذی نیتروژن و کلسیم است که به راحتی توسط گیاه جذب می‌شوند. این محصول حاوی ۱۵.۵ درصد نیتروژن(N) و ۲۶.۵ درصد کلسیم(Ca) است. 

کود کلسیم نیترات یک ترکیب مشتق شده است که معمولا به تنهایی و یا همراه با آب برای گیاهان و محصولات زراعی استفاده می‌شود. کلسیم نیترات تنها منبع کلسیم محلول در آب می‌باشد و به همین دلیل است که در اغلب کودهای مایع از این محصول استفاده می‌گردد. کود کلسیم نیترات برای محصولاتی که به سطوح بالایی از کلسیم و نیتروژن نیاز دارند، گزینه مناسبی است. این محصول همچنین در سیستم‌های هیدروپونیک، کشت گلخانه‌ای و سایر کاربردهای تخصصی هم کاربرد دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کود، pH خنثی این محصول است که خاک را اسیدی یا قلیایی نمی‌کند. 

زمانیکه کشاورزان از کود کلسیم نیترات برای گیاهان استفاده می‌کنند، کلسیم نیترات به یون‌های کلسیم و نیترات تجزیه می‌گردد. یون‌های کلسیم توسط ریشه‌های گیاه جذب می‌شوند و برای فرایندهای فیزیولوژیکی مختلف مانند فعال‌سازی آنزیم و تنظیم فشار اسمزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه‌براین، گیاهان از یون‌های نیترات به عنوان منبع نیتروژن استفاده می‌کنند که جزء ضروری کلروفیل است و برای سنتز پروتئین مورد نیاز می‌باشد.

مزایای کود نیترات کلسیم


 کود کلسیم نیترات فواید بسیاری برای خاک و محصولات زراعی دارد. این محصول ساختار متخلخل خاک را حفظ می‌کند. از طرفی دیگر، بهره‌وری و کیفیت محصولات کشاورزی را هم افزایش می‌دهد. برخی از مهم‌ترین مزایای کود کلسیم نیترات عبارتند از:

  • کود کلسیم نیترات منبع خوبی از کلسیم می‌باشد.
  • کود کلسیم نیترات منبع خوبی از نیتروژن می‌باشد.
  • کود کلسیم نیترات محلول در آب می‌باشد. 
  • کود کلسیم نیترات به عنوان ماده مغذی برای بسیاری از محصولات زراعی قابل استفاده است.
  • قیمت کود کلسیم نیترات ارزان و به صرفه است.
  • کود کلسیم نیترات مقاومت گیاهان را در برابر آفات افزایش می‌دهد.
  • کود کلسیم نیترات عمر مفید محصولات کشاورزی و میوه‌ها را افزایش می‌دهد.
  • کود کلسیم نیترات منجر به قلیایی شدن خاک نمی‌شود.

انواع کودهای کلسیم نیترات


انواع مختلفی از کودهای کلسیم نیترات در بازار وجود دارد که هر کدام خواص و کاربردهای منحصربفردی دارند. رایج‌ترین انواع کودهای کلسیم نیترات عبارتند از:

کود جامد 

کود کلسیم نیترات جامد به دو صورت پودری و گرانولی وجود دارد و به دلیل اثربخشی بالایی که دارد، گزینه مناسبی برای بسیاری از محصولات کشاورزی است. این محصول از طریق خاک و یا محلول‌پاشی به گیاهان قابل استفاده می‌باشد.

کود مایع 

کود کلسیم نیترات مایع به صورت محلول در بازار موجود می‌باشد. این محصول حلالیت بالایی دارد و به ویژه برای گیاهان انتخاب مناسبی است. از آنجاییکه می‌توان آن را به سرعت و به راحتی در آب حل کرد، این نوع کود بیشتر در سیستم های هیدروپونیک رایج است. 

کود نیترات کلسیم آمونیوم 

در کود نیترات کلسیم آمونیوم، نیترات کلسیم و نیترات آمونیوم با یکدیگر ترکیب شده و به عنوان یک محصول مغذی برای گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول کلسیم مورد نیاز گیاهان را تامین می‌کند و علاوه‌براین، نیتروژن و آمونیوم مورد نیاز را در دسترس گیاهان قرار می‌دهد. کود نیترات کلسیم آمونیوم گزینه مناسبی برای به حداکثر رساندن عملکرد گیاهان می‌باشد.

نحوه استفاده از این کود


کود کلسیم نیترات گرانولی را می‌توانید در خاک مخلوط کنید و یا در آب حل نمایید تا گیاهان آن را از طریق ریشه جذب کنند. به منظور استفاده از کود کلسیم نیترات، به طور معمول باید چهار قاشق غذاخوری نمک کلسیم نیترات را به یک گالن آب اضافه و مخلوط کنید. به منظور استفاده از این کود برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی گیاهان نیز، باید یک قاشق غذاخوری نمک نیترات کلسیم را به ازای هر گالن آب استفاده کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که بسته به نوع محصولات و برند کود کلسیم نیترات، دستورالعمل رقیق کردن آن متفاوت می‌باشد. معمولا به هنگام خرید کودهای کلسیم نیترات، دستورالعمل‌ استفاده و رقیق‌سازی آن هم به مشتری ارائه می‌گردد که با استفاده از آن می‌توانید محلول با غلظت مورد نظر را تهیه نمایید.

عموما نحوه استفاده از کود کلسیم نیترات به ترتیب زیر می‌باشد:

  1. ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری کلسیم نیترات را با یک گالن آب مخلوط کنید.
  2. خوب تکان دهید تا تمامی گرانول‌ها در آب حل شوند.
  3. مقدار کافی از این محلول را در بطری اسپری بریزید و برای گیاهان و محصولات مورد نظر استفاده کنید.
  4. بعد از استفاده، محلول کود کلسیم نیترات را در دمای اتاق نگهداری کنید.

قیمت این محصول


شرکت تولیدی بازرگانی آردین شیمی تولیدکننده کلسیم نیترات با کیفیتی در سطح برترین برندهای بین‌المللی است. قیمت کود کلسیم نیترات بسته به نوع محصول، نحوه بسته‌بندی و درجه خلوص محصول متفاوت می‌باشد. به منظور خرید کود کلسیم نیترات و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت محصولات، با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

پرسش‌های متداول


قیمت کلسیم نیترات صنعتی چقدر است؟  

قیمت کلسیم نیترات آرکم بسته به نوع بسته‌بندی و گرید محصول متفاوت می‌باشد. به منظور خرید کلسیم نیترات و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت محصولات، با کارشناسان فروش آرکم تماس بگیرید.

کود کلسیم نیترات چیست؟ 

کود کلسیم نیترات یکی از بهترین انواع کودهای شیمیایی است که برای گیاهان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کود محصولی قابل انحلال در آب می‌باشد که نیتروژن و کلسیم مورد نیاز گیاهان را به منظور جلوگیری از پلاسیدگی گیاهان و بهبود کیفیت میوه‌ها فراهم می‌کند. از کود کلسیم نیترات برای محصولاتی همچون گوجه فرنگی، فلفل، کلم بروکلی و … استفاده می‌شود.

مزایای کود کلسیم نیترات کدامند؟ 

کود کلسیم نیترات فواید بسیاری برای خاک و محصولات زراعی دارد. این محصول ساختار متخلخل خاک را حفظ می‌کند. از طرفی دیگر، بهره‌وری و کیفیت محصولات کشاورزی را هم افزایش می‌دهد. کود کلسیم نیترات منبعی غنی از کلسیم و نیتروژن می‌باشد و مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را به خوبی فراهم می‌نماید.

نحوه مصرف کود کلسیم نیترات به چه صورت است؟ 

کود کلسیم نیترات را می‌توانید در خاک مخلوط کنید و یا در آب حل نمایید تا گیاهان آن را از طریق ریشه جذب کنند. به منظور استفاده از کود کلسیم نیترات، به طور معمول باید چهار قاشق غذاخوری نمک کلسیم نیترات را به یک گالن آب اضافه و مخلوط کنید. به منظور استفاده از این کود برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی گیاهان نیز، باید یک قاشق غذاخوری نمک نیترات کلسیم را به ازای هر گالن آب استفاده کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که بسته به نوع محصولات و برند کود کلسیم نیترات، دستورالعمل رقیق کردن آن متفاوت می‌باشد.

برچسب ها: بدون برچسب

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها